2020-11-26 12:44Pressmeddelande

Meriterad köksmästare tar över Mama Giòs kök

Joakim Broström tar över som köksmästare på Hotel Giòs restaurang Mama Giò.Joakim Broström har arbetat som köksmästare på flera av Stockholms främsta hotell och tar nu över Mama Giòs kök.

Hotel Giò har förstärkt familjen med en ny köksmästare för restaurang & bar Mama Giò - den mycket meriterade Joakim Broström. Han kommer senast från ett arbete som köksmästare på Yasuragi, men ska nu ta över Mama Giòs Italienskt inspirerade kök.

– Jag kände mig hemma direkt, supermysigt hotell och trevlig personal och en variation bland gästerna, som det ska vara på ett hotell! Mama Giòs koncept med svenska råvaror och italienska smaker ska bli riktigt roligt att arbeta med. Vi har tagit comfort food-delen av det Italienska köket, det varma och mysiga. Även att arbeta med säsongerna och att ha ett hållbart tänk är något jag brinner för, det är genuint, säger Joakim.

Joakim Broström har under de senaste 20 åren arbetat som kökschef och köksmästare på flera av Stockholms främsta hotell, som till exempel Grand Hotel, Sheraton, At Six och Yasuragi.

Restaurang & bar Mama Giò har öppet mån-lör och är Coronasäkrat med goda avstånd och noggranna åtgärder, närmare 91 st olika saker som vi gör varje dag för att minimera risken för smittspridning. Läs gärna mer på vår hemsida, hotelgio.se.

Om Giò

Giò är en del av Best Western Hotels & Resorts som BW Signature Collection by Best Western och ger därmed alla gäster tillgång till bland annat det globala och prisbelönta lojalitetsprogrammet Best Western Rewards. I Skandinavien har kedjan över 180 hotell som alla erbjuder ett personligt boende. Samtliga hotell i Sverige är miljöcertifierade och jobbar för en hållbar utveckling. Alla våra svenska hotell är 100% rökfria. Hotellen kontrolleras årligen av en utomstående inspektör som säkerställer att alla kedjans hotell verkligen lever upp till kvalitetsprogrammet. Giò ägs och drivs av KFUM Central, en ideell förening med 3000 medlemmar med säte på Norrmalm. Allt överskott från hotellverksamheten tillfaller föreningen som bedriver verksamhet inom idrott, läger, kultur, integration och internationellt arbete, företrädelsevis för ungdomar.

Corinna Björk
General Manager